vrijdag 1 mei 2020

Ticks

We zijn druk bezig met het aanleren van kleine oefeningen. Gaia heeft binnen drie dagen het commando "poot" geleerd. Zij geeft dan haar rechtervoorpoot. De commando's "hier" gevolgd door "zit" heeft ze volledig onder de knie. Het commando "af" ook, alleen "blijf" is erg lastig. Ze is te enthousiast en denkt dat als ze het gedaan heeft ze ook weer direct weg mag. We hebben nog meerdere kunstjes voor haar in petto. Ze vindt leren leuk evenals het begroeten 's ochtends als de wekker gaat. Dan is het een kwestie van: "oh ben je wakker, dan kom ik ff bij je rollebollen."
Vanmorgen dacht ik een knobbeltje, korstje te voelen in haar nek. Dus na wat manoeuvreren en trekken had ik het knobbeltje te pakken. Toen ik het bekeek bleek het een vieze teek te zijn die zich gelukkig nog niet had vastgezogen. Ik haat teken. Ik vind ze walgelijk! Dus voortaan goed controleren. Gaia heeft zo'n dikke vacht dat dat wel lastig is. Maar goed. Het tekenseizoen is weer begonnen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

4 years in our mids